VERSUS n. 72 (settembre-dicembre 1995)

home > archivio > volumi > versus n. 72

Semiotics and the Effect-of-Media-Change Research Programmes

a cura di Giulio Blasi, Andrea Bernardelli

Isbn: 88-452-2789-8

Introduction. Semiotics and the Effects-of-Media-Change Research Programmes. An Overview of Methodology and Basic Concepts

di Andrea Bernardelli, Giulio Blasi

pp. 3-28

Le message écrit et ses réceptions. Du codex à l'écran

di Roger Chartier

pp. 29-42

Supporti mobili. Dagli effetti delle trasformazioni dei media alla semiotica

di Ugo Volli

pp. 43-51

Media and the Structure of Religious Communication Trasformations of Bible's Introductive Apparatus between XV and XVI Centuries

di Andrea Bernardelli

pp. 53-75

Computers and the Asymmetrization of Communication

di Elena Esposito

pp. 77-106

Le medium et le message. Une approche sémiotique et anthropologique à l'étude des systèmes d'écriture

di Antonio Perri

pp. 107-128

Orality and Literacy in the Folktale

di Valentina Pisanty

pp. 129-138

Il futuro del libro

di Giulio Blasi

pp. 149-159